Grywalizacja historii - jak powstała gra “Vivat Gniew”?
Gra “Vivat Gniew” powstała w ramach projektu „Misja Zamek – nowy wymiar historii”, dofinansowanego ze środków Muzeum Historii Polski w Warszawie w ramach programu Patriotyzm Jutra. Czas realizacji projektu jest nieprzypadkowy, ponieważ rok 2021 r. został ustanowiony rokiem zamku w Gniewie. Jego historię i tajemnice poznawali uczestnicy przeprowadzonych przez Good Games warsztatów, które zorganizowało Centrum Kultury i Biblioteka Publiczna w Gniewie. W ich trakcie uczniowie Szkoły Podstawowej nr 2 w Gniewie oraz seniorzy z Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Gniewie poznali fińską platformę ActionTrack, która pozwala bez znajomości programowania tworzyć mobilne gry miejskie. W swoich założeniach przypominają one popularne Pokemon GO. Aby poznać fabułę i rozwiązać wszystkie zadania gracze muszą przemieszczać się w terenie. Za kompas służy im smartfon, na ekranie którego w określonych punktach pojawiają się interaktywne, multimedialne treści oraz zagadki do rozwiązania.
Rycerz Gniewko i tajemnice Gniewu
Premiera stworzonej podczas warsztatów gry jest jednym z wydarzeń w ramach XX Festiwalu Historycznego "Vivat Vasa" (6-8 sierpnia). Główną atrakcją festiwalu będzie widowisko batalistyczne – historyczna rekonstrukcja bitwy pod Gniewem z 1626 r. Gra jest wyjątkowo ciekawym uzupełnieniem zaplanowanych przez organizatorów wydarzeń. Powstała z myślą o rodzicach z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym. Podczas gry uczestnicy lepiej poznają historię Gniewu i gniewskiego zamku. Premiera zapowiedziana została na sobotę 7 sierpnia, na godz. 15:45.
Aby zagrać wystarczy pobrać na telefon bezpłatną aplikację ActionTrack (dostępna w Google Play i AppStore). Następnie należy zeskanować udostępniony podczas premiery kod QR i cieszyć się rozgrywką!
Wydarzenie na Facebooku: KLIK
Firma Good Games zajmuje się wdrażaniem gamifikacji w instytucjach kulturalno-edukacyjnych takich jak biblioteki, ośrodki kultury i muzea. Gamifikacja - inaczej: grywaliacja to nic innego, jak wykorzystanie mechanizmów znanych z gier, aby angażować odbiorców i motywować ich do działania.
Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?