W grudniu w autobusach Miejskiego Zakładu Komunikacji w Starogardzie wprowadzona została usługa e-bilet. Zakup biletów odbywa się poprzez specjalną aplikację, którą należy zainstalować na telefonie komórkowym. Do korzystania z usługi niezbędne jest posiadanie telefonu komórkowego z obsługą aplikacji JAVA, Symbian, Android, iOS (iPhone), Blackberry i dostępem do sieci Internet (np. GPRS).
- W styczniu, czyli w pełnym miesiącu funkcjonowania nowej usługi, skorzystało z niej 100 pasażerów - mówi Piotr Pawłowski, kierownik Działu Ruchu w Miejskim Zakładzie Komunikacji w Starogardzie. - Uważam, że to dużo i mam nadzieję, że coraz więcej osób będzie wybierało tę formę zakupu biletu.
Pasażerowie mogą kupić bilet przez komórkę
MZK nie poniósł żadnych kosztów związanych z funkcjonowaniem e-biletu. Z tego rozwiązania korzystają głównie ludzie młodzi, którzy nie chcą tracić czasu na kupno biletu w kiosku, czy sklepie. Osoby starsze wolą jednak tradycyjne bilety, bo wtedy mają pewność, że nie jadą na tzw. gapę.
Poprzez nową usługę można kupić bilet ulgowy i normalny.
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?