Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Dobre wyniki operacyjne Grupy Sobieski

Redakcja
Tylko w grudniu 2012 r. zysk netto spółek biznesu wódczanego Grupy Sobieski wyniósł przeszło 24,5 mln zł, zaś sprzedaż przekroczyła 216 mln zł przy 20 proc. udziałach rynkowych - podaje warszawska spółka Sobieski. W Grupie jest m.in. starogardzka Destylarnia Sobieski.

Grupa Sobieski, wiodący producent alkoholi wysokoprocentowych w Polsce i na świecie, poinformował o trwającym dobrym trendzie rozwoju Grupy w kraju. Tylko w grudniu minionego roku sprzedaż wszystkich spółek objętych procedurą naprawczą wyniosła ponad 246 mln zł, z czego spółki biznesu wódczanego wygenerowały przeszło 216 mln zł. Dynamika wskaźnika EBITDA wykazała dwucyfrowy wzrost w stosunku do analogicznego okresu 2011 r.

Sobieski na sprzedaż?

- W grudniu minionego roku, co piąta butelka alkoholi wysokoprocentowych sprzedawanych w kraju pochodziła z naszych zakładów - powiedział Krzysztof Tryliński, prezes Grupy Belvedere, w której działa Grupa Sobieski. - Spółki Grupy zajmujące się produkcją i sprzedażą alkoholi osiągnęły sprzedaż przekraczająca 216 mln zł, poprawiając o kilka procent wyniki z grudnia 2011 roku. Szczególnie cieszy, że właśnie te spółki - zaliczane do podstawowego zakresu działalności naszej Grupy - wypracowały tak dobre wyniki. Fakt ten jest tym bardziej warty uwagi, że podmioty te nadal znajdują się w procedurze naprawczej, która bardzo utrudnia prowadzenia działalności gospodarczej. Dobre wyniki w Polsce stanowią mocny fundament do rezultatów skonsolidowanych, obejmujących osiągnięcia Grupy w innych krajach, tym bardziej, że wyniki francuskiej części Grupy wciąż nie napawają optymizmem”

Bruce Willis chce 20 mln euro

Tylko w grudniu minionego roku zysk netto spółek zajmujących się produkcją i sprzedażą alkoholi osiągnął poziom ponad 24,5 mln zł wobec straty (8,6 mln zł) w analogicznym okresie 2011 r. Według nieaudytowanych danych, te same podmioty w całym 2012 r. wygenerowały zysk netto wielokrotnie większy od tego w 2011 r., który wyniósł 8,5 mln zł. W ujęciu wartościowym sprzedaż wódki wzrosła o 3 proc., podczas gdy cały rynek urósł o 2,2 proc.

Skumulowana sprzedaż ilościowa całego rynku w 2012 r. wyniosła 233,3 mln litrów, zaś w 2011 r. – 231,6 mln litrów (źródło: Nielsen).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na starogardgdanski.naszemiasto.pl Nasze Miasto