Poprzednio pracował pan m.in. w firmie Skanska, na przykład przy budowie A1. Ciężko jest się przestawić na pracę w samorządzie?
Przy A1 byłem inżynierem budowy, tam oczywiście realizowano inwestycję, która pod względem finansowym miała bardzo duży rozmach. Trudno to porównywać do możliwości finansowych miasta. Oczywiście, charakter pracy jest odmienny, ale i tam miałem do czynienia z samorządami i gestorami różnych sieci gdyż w dużej mierze uczestniczyłem przy przebudowie wszelkich sieci kolidujących z przebiegiem A1, co zmuszało mnie do kontaktowania się z przedstawicielami w/w jednostek i dokonywania różnych uzgodnień.
Pracuje pan na stanowisku naczelnika od kilku dni. Z pewnością jednak już pan wie, choćby jako mieszkaniec miasta, że oczekiwania starogardzian odnośnie inwestycji są duże.
Tak, zdaję sobie z tego sprawę. Te oczekiwania zauważyłem także na posiedzeniu komisji infrastruktury Rady Miasta, w którym uczestniczyłem pierwszy raz.
Z jakimi problemami do pana dzwonią mieszkańcy?
Co prawda, jestem w Urzędzie Miasta od kilku dni, ale takie rozmowy już miałem. Generalnie mieszkańcy narzekają na stan dróg, chodników. Spodziewałem się tego, bo te problemy często występują także i w innych miastach.
Starogard: Nowy naczelnik o taniej metodzie naprawy dróg
Powiatowy Zarząd Dróg zastosował w mieście metodę remontu dróg poprzez nakładanie na istniejącą nawierzchnię odpowiedniej mieszkanki. Jest to metoda szybsza i tańsza niż tradycyjny remont. Czy można tę metodę wprowadzić na miejskich ulicach?
To jest rzeczywiście tańsze rozwiązanie, ale tak naprawdę tego typu metody, to działanie, jest jedynie zabezpieczeniem przed dalszą degradacją istniejącej nawierzchni i raczej nie stosuje się tego na miejskich ulicach. Z tego co wiem to zakłada się, że wykonanie tego rodzaju remontu powinno zabezpieczyć drogę nawet na ok. 10 lat. Z moich obserwacji wynika, że daje to oddech na 2-3 lata i oddala większe inwestycje, gdyż ten sposób remontu nie wpływa na poprawę nośności drogi.
Kiedy Urząd Miasta poinformuje mieszkańców o planowanych utrudnieniach i organizacji ruch w związku z przebudową ul. Jabłowskiej.
Pierwsze utrudnienia już występują od momentu, gdy zaczęły się parce prowadzone przez Star-Wik. Można się spodziewać, że utrudnienia w ruchu będą przez cały okres realizacji inwestycji. Wykonawca robót ma obowiązek przygotować projekt tymczasowej organizacji ruchu i przekazać nam informacje o organizacji ruchu w tym rejonie. Gdy takie informacje uzyskamy, podamy je do publicznej wiadomości.
Starogard: Nowy naczelnik zastąpił na stanowisku Tomasza Rzepkę.
Policja podsumowała majówkę na polskich drogach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?