Nowy wiadukt zastąpił stary obiekt, którego stan techniczny zagrażał bezpieczeństwu użytkowników. Łączy ulicę Kolejową i Nowy Rynek.
Budowa wiaduktu to największa inwestycja drogowa w Tczewie w ostatnich latach
- Prace rozpoczęły się w październiku 2021 roku. Była to największa miejska inwestycja drogowa w Tczewie w ostatnich latach i stanowiła duże wyzwanie inżynieryjne. Zaczęto od rozbiórki poprzedniego wiaduktu, aby w tym samym miejscu nasunąć nową konstrukcję, zmontowaną uprzednio na boisku przy ulicy Elżbiety. Nowy wiadukt jest posadowiony o około metr wyżej od swojego poprzednika. Wszystkie prace odbywały się nad czynną linią kolejową - mówi Małgorzata Mykowska, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Tczewie.
Czytaj także:
Park Kopernika w Tczewie to dawny cmentarz. Miasto chce go odnowić, ale musi dogadać się z parafią. Chodzi o majątek
- Jakość i technologia wykonania nie budzi żadnych naszych uwag. Trzeba przypomieć w jakim czasie realizowano inwestycję. Wojna w Ukrainie spowodowała wywrócenie rynku materiałów. I wykonawca, spółka Strabag, borykała się w związku z tym z wieloma problemami - stwierdza Przemysław Boleski, dyrektor Zakładu Usług Komunalnych w Tczewie, który w imieniu miasta prowadził inwestycję.
Wojciech Zawarczyński, kierownik robót mostowych ze spółki Strabag powiedział, że tczewska inwestycja była jedną w trudniejszych realizacji. Największym wyzwaniem było takie prowadzenie prac, aby utrzymać kolejowy ruch pasażerski i towarowy.
Koszt prac to ponad 21 mln zł, z czego około 10,5 mln zł stanowiło dofinansowanie z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?