W Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta Starogard Gdański zainstalowano system, który ułatwia kontakt osób głuchoniemych z pracownikami urzędu. W celu usprawnienia komunikacji Urząd Miasta skorzystał z najnowocześniejszej technologii gwarantującej najwyższą jakość usługi.
- W pokoju nr 01 wyznaczono i oznakowano miejsce, w którym znajduje się monitor z dostępem do tłumacza języka migowego on-line - wyjaśnia Dorota Piechowska z Wydziału Promocji i Współpracy Zagranicznej w starogardzkim magistracie. - Po krótkim powitaniu przez pracownika Biura Obsługi Klienta osoba głuchoniema zapraszana jest do udziału w wideokonferencji z udziałem dyplomowanego tłumacza języka migowego.
Tłumaczenie rozmowy pomiędzy urzędnikiem, osobą niesłyszącą oraz tłumaczem - na bazie wideokonferencji, w rzeczywistym czasie trwania rozmowy, pozwala precyzyjnie określić potrzeby i oczekiwania klienta urzędu.
Takie usprawnienie obsługi mieszkańców wpisuje się w realizowany w mieście od 1998 roku program „Starogard miastem przestrzeni wspólnej” oraz w realizację ustawy o języku migowym.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?