- Brak aktualnego dowodu osobistego może być bardzo dolegliwy w życiu codziennym: nie weźmiemy kredytu, nie uda się nam wyrobić paszportu, nie złożymy dokumentów np. w ZUS czy urzędzie skarbowym, ale też nie zdołamy sprzedać lub kupić mieszkania, czy samochodu - wylicza Lesław Mazur, z-ca dyrektora Wydz. Spraw Administracyjnych UM Lublin.
W tym roku dowody musi wymienić w Lublinie 36 tys. osób. - W większości, czyli ok. 28 tys. osób, z powodu utraty ważności dokumentów. Pozostałe przypadki to m.in. zmiana adresu zamieszkania czy nazwiska - mówi Mazur.
Dowody osobiste są wydawane na 10 lat. Termin ważności jest umieszczony w prawym dolnym rogu dokumentu.
Wnioski o wydanie dowodu można składać w czterech Biurach Obsługi Mieszkańców. - Należy to zrobić osobiście. Podobnie jest z odbiorem dokumentu. Osoby niepełnosprawne ruchowo i obłożnie chore mogą skontaktować się telefonicznie z odpowiednim BOM-em lub Wydziałem Spraw Administracyjnych. Takim osobom wniosek o wydanie nowego dowodu osobistego dostarczą pracownicy urzędu. Ważne, aby zdjęcia dołączone do wniosku pokazywały aktualny wizerunek wnioskodawcy - uzupełnia Mazur.
Nowe dokumenty są wydawane bezpłatnie. Formalności trwają około miesiąca.
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?