Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Będzie korekta rozkładu jazdy autobusów w Gdańsku

nie
Przemyslaw Swiderski
Od 21 września możemy liczyć na korektę rozkładu jazdy w Gdańsku. Co się zmieni?

Linia 227:
- nastąpi zwiększenie częstotliwości kursowania w godzinach porannych i wieczornych we wszystkie dni tygodnia.

Linia 156:
- nastąpi zwiększenie częstotliwości kursowania w godzinach szczytu przewozowego w dni powszednie w okresie nauki szkolnej. Zamiast co 20 minut, autobus linii 156 pojedzie co 15 minut.

Linia 175:
- nastąpi zwiększenie częstotliwości kursowania w godzinach szczytu przewozowego w dni powszednie w okresie nauki szkolnej. Zamiast co 20 minut, autobus linii 175 pojedzie co 15 minut.

Linia 213:
- nastąpi przesunięcie ostatniego kursu tej linii z węzła integracyjnego Łostowice - Świętokrzyska z godz. 22:53 na godz. 22:55.

Bardzo dużo uwag dotyczyło także funkcjonowania autobusów linii 167, 168 i 267. - I tak, w godzinach szczytu porannego i popołudniowego autobusy tych linii pojadą ze zwiększoną częstotliwością co 15 zamiast co 20 minut (na wspólnych odcinkach linie te będą kursować z łączną częstotliwością co 7,5 a nie co 10 minut) – zapowiada Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ds. przewozów ZTM w Gdańsku.

Dodatkowo skorygowany zostanie także sposób wykonania dwóch kursów linii 267. Obowiązujący dziś kurs tej linii o godz. 05:27 z węzła integracyjnego Siedlce w kierunku Bysewa zostanie wykonany z Dworca PKS.
Odjazd z przystanku „Dworzec PKS” nastąpi o godz. 05:22.
Autobus zatrzyma się na przystankach „Nowe Ogrody”, „Tarasy (Bema)”, „Zakopiańska” i „Siedlce”. W drugim kierunku, trasa kursu tej linii o godz. węzła Siedlce 22:35 zostanie wydłużona do Dworca PKS (przyjazd: godz.) 22:41. Na trasie przejazdu będą obowiązywały przystanki „Zakopiańska” i „Urząd Miejski”. - Wprowadzenie tej zmiany wynika z samego faktu dojazdu autobusu z zajezdni trasą przez Śródmieście, a więc możliwości udostępnienia pojazdu pasażerom – wyjaśnia S. Zomkowski.

- Kolejny etap zmian dotyczył będzie korekt również na innych liniach autobusowych – zapowiada Piotr Grzelak. - Ponadto pracujemy obecnie nad jak najszybszym wprowadzeniem w życie tzw. „zielonej fali” dla tramwajów linii 4, 10 i 12 w ciągu ul. Kartuskiej oraz w ciągu ul. Rakoczego. Długie oczekiwanie tramwajów na skrzyżowaniach powoduje bowiem opóźnienia w realizacji rozkładu jazdy.

TUTAJ zobacz, jak rewolucja komunikacyjna w Gdańsku utrudniła życie mieszkańcom.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto