Tunel będzie później

W tym roku uda się przebudować w Starogardzie Gd. ul. Kochanki oraz fragment ul. Zielonej. Tunel pod torami powstanie w 2012 roku.

Naczelnik Tomasz Rzepka z projektem przebudowy
Masz zdjęcie do tego tematu? Wyślij

Naczelnik Tomasz Rzepka z projektem przebudowy (© Maciej Jędrzyński)

Wojewoda pomorski Roman Zaborowski podpisał umowy z beneficjentami Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych 2008 - 2011 (chodzi o tzw. schetynówki). Wśród nich są samorządy z powiatu starogardzkiego, a największym przedsięwzięciem jest przebudowa ul. Kochanki i fragmentu ul. Zielonej w Starogardzie Gdańskim.
Wartość tego projektu sięga kwoty 6 mln 50 tys. zł, z czego dofinansowanie pozyskane przez miasto w ramach programu wynosi 3 mln złotych. W ramach projektu przebudowane zostaną 1 032 m odcinka od rejonu skrzyżowania ul. Zielonej z ul. Krasickiego do rejonu torów kolejowych linii Tczew-Chojnice. Oprócz nawierzchni powstaną też m.in. chodniki, ścieżka rowerowa, kanalizacja deszczowa, parking dla samochodów osobowych, pętla autobusowa przy ul. Kochanki na wysokości ul. Wiosennej (na wypadek, gdyby MZK uruchomiło w przyszłości na tej trasie linię autobusową) oraz rondo na wspomnianym skrzyżowaniu. Przetarg został już ogłoszony, a prace mają ruszyć wiosną i zakończą się do 30 września tego roku.
- Roboty zaczną się od strony ulicy Zielonej, w trakcie prac mogą wystąpić pewne trudności z poruszaniem się pojazdów, ale nie planujemy zamknięcia ruchu na terenie przebudowy - mówi Tomasz Rzepka, naczelnik Wydziału Techniczno - Inwestycyjnego w starogardzkim Urzędzie Miasta.
Ta inwestycja jest powiązana z inną schetynówką, a mianowicie z budową po drugiej stronie wspomnianych torów Tczew-Chojnice drogi gminnej na ul.
∨ Czytaj dalej

Kwiatowej i Południowej w miejscowości Kokoszkowy, wraz ze skrzyżowaniem z drogą wojewódzka nr 222. Inwestycję wykona w tym roku gmina wiejska Starogard Gd., która na odcinek o długości 1227 m wyda 2 mln 295 tys. zł wkładu własnego oraz drugie tyle z tytułu uzyskanej z programu dotacji. Do pełni szczęścia brakować będzie, na razie, tunelu pod torami.
- Ta część przedsięwzięcia zostanie wykonana za 2 mln złotych z budżetu miasta, ale jest to planowane na przyszły rok i do tego czasu ruch będzie odbywał się tam tradycyjnie, czyli na przejeździe przez tory - dodaje Tomasz Rzepka. - Natomiast przebudowa całego odcinka ul. Zielonej, aż do ul. Mickiewicza, jest już zaprojektowana i ma być wykonana w latach 2013-2014.
W br. zostanie też wykonana przebudowa drogi powiatowej na ul. Skarszewskiej w Starogardzie Gd., od przejazdu kolejowego do skrzyżowania z ul. Derdowskiego łącznie (690 m). Wkład własny powiatu to 2 mln 966 tys. zł, dotacja wynosi 1 mln 483 tys. zł. Rozbudowana zostanie też droga w gm. Skórcz, od drogi woj. nr 214 (Zblewo -Skórcz) do miejscowości Kranek (1 549 m). Wkład własny gminy to 693 tys. zł i tyle samo wynosi dotacja.
Maciej Jędrzyński Maciej Jędrzyński
źródło: Polska Dziennik Bałtycki

Więcej na temat

Komentarze (9)

avatar
avatar
Marecki (gość)

Ten, kto je wymyślił, powinien zostać żywcem za jaja powieszony (o ile je ma). Droga poszerzona na skrzyżowaniu, łatwiej miało być skręcać z Derdowskiego i Skarszewskiej a to jakiś ciul wkomponował wysepki. Już kierowcy MZK kombinują jak koń pod górkę, aby na wysepkę nie wjechać, a co mają zrobic kierowcy TIRów? Typowy przykład kompletnego bezmózgowia i brak jakiegokolwiek rozeznania w mieście, jak funkcjonuje komunikacja. Jak się na czymś nie zna, to się nie powinno do tego dotykać. A tu jakiś 'pan architekt z zarządu dróg' wziął pieniążki i wysepki mamy. Obecnie jedna już w pełni stoi, drugą jutro dokończą. Zapewne ten sam osioł wymyslił dłuuuuuuuga wysepkę wzdłuż Drogi Krajowej nr 22... Brak słów! No i wielce szanowny pan prezydent (celowo napisane małymi literkami, bo szacunku nie mam za grosz dla tego człowieka) tez ma wszystko w dupie!

avatar
piotr (gość)

Tunel pod torami gdzie praktycznie nic nie jeździ -ciekawe, kupa pieniędzy na remont drogi o małym ruchu - no nie ma na co kasy wydać - . remont tego odcinka to czysty bezsens jeżeli nie czegoś nie zrobi się z dojazdem do tego miejsca ( dojazd od strony miasta a nie od strony pól ). mam na myśli Zieloną i ulice sąsiadujące, przy których umiejscowionych jest kilka zakładów (łączne z kapitałem obcym ) , a my jako miasto nieźle z nimi współpracujemy - oni nam miejsca pracy , a my im polne drogi wyremontujemy , po których nikt nie będzie jeździł. A jak to będzie zrobione po Starogardzku , to i bez ruchu po pierwszej zimie się rozleci ( jak to będzie powiedziane - zrób Rychu rzadszy asfalt , tu i tak jeżdzi mało samochodów)

avatar
W (gość) Adam

W sprawie ulicy Skarszewskiej należy rozmawiać i pytać w Starostwie bo to droga powiatowa. Przejazd to teren Spółki PKP (jakiej spółki po PKP to inne pytanie, bo spółek kolejowych jest od ...), Jednym słowem Powiat bez kasy, Spółki po PKP bez pomysłu, a mieszkańcy na Skarszewskiej, dziurawej "dyskotece".

avatar
prześmiewca (gość)

Zbudujmy tunel bardzo wąski, aby mogł przejechać tylko jeden samochód i puśćmy ruch wahadłowo. To by było typowo po polsku a zwłaszcza po starogardzku. Mam nadzieję że właśnie nie wykrakałem

avatar
Kargul (gość)

to jedna, łączna inwsetycja. Miasto pozyskało 3 mln z programu rządowego ("schetynówka"). W środę sesja RM i korekta budżetu i WPF między innymi a tą kwotę. Tunel to inna sprawa. Tak naprawdę ta inwestycja będzie służyć głównie mieszkańcom Gminy Wiejskiej i to Wiejscy powinni z własnego budżetu partycypować w połowie kosztów jego budowy. Czy nadal w imię dobrej współpracy z Gminą Wiejską mieszczuchy mają fundować kolejne prezenty?. Prezentów w edukacji (szkoły podstawowe, gimnazja, przedszkola) i komunikacji (z budżetu miasto dopłaca do każdego kilometra przejeżdżanego przez autobusy MZK) to mało?!. Wspólne biesiady władz kończą się tylko bólem głowy niektórych uczestników, a ich efekty to utrzymywanie dalej faktu ponoszenia nakładów z budżetu Miasta na rzecz mieszkańców Gminy Wiejskiej. Można się lubić po sąsiedzku, ale rozliczać uczciwie.

avatar
Kolo (gość)

Apel do kierowców !!! Przy rondach w Starogardzie nie ma znaku "STOP" tylko "ustąp pierszeństwa przejazdu" i nie trzeba stawać jak nikogo nie ma na rondzie !!!

avatar

A ja bym chciał się dowiedzieć, jaka jest zasadność wydawania 2 mln złotych na tunel? Czy miasto zakłada, że wraz z partnerami samorządowymi, uzyska więcej połączeń kolejowych? Bo jeśli nie, to w pełni wystarczy zwykłe, jednopoziomowe skrzyżowanie o dużo mniejszej wartości.

A przy okazji, miasto stworzyło wieloletnią prognozę finansową i wynika z niej, że cała inwestycja będzie finansowana z środków własnych jednostki samorządu terytorialnego - o dofinansowaniu urząd nic nie wspomina w tym dokumencie.

I jaki ma sens ta cała inwestycja, jeśli nie zostania wyremontowania ulica Zielona na odcinku od Mickiewicza do Krasickiego? To już lepiej przerzucić pieniądze ze wspomnianego tunelu na dalszy remont Zielonej.

Wybierz kategorię