Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Polmed w Starogardzie: Kiedy przychodnia pomoże?

Kinga Furtak
Polmed w Starogardzie: Kiedy przychodnia pomoże?
Polmed w Starogardzie: Kiedy przychodnia pomoże? Maciej Jędrzyński
Pacjenci nadużywają wezwań karetki do przypadków niewymagających pomocy medycznej. Aby zapobiec takim zdarzeniom warto poznać prawa i obowiązki pacjenta. Pracownicy Centrum Medycznego Polmed w Starogardzie podpowiadają, kiedy należy udać się po pomoc do placówki.

Każdy pacjent martwi się o swoje zdrowie. Kolejki do specjalistów cały czas się wydłużają. Jednak zdobycie opieki medycznej przez wezwanie karetki nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem. Co zrobić w przypadku nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy przychodnie Podstawowej Opieki Zdrowotnej są nieczynne? Pacjenci w takim wypadku nie są pozostawieni bez pomocy.

Polmed w Starogardzie: Kiedy po pomoc?

- Jeśli pacjent odczuwa nagłe pogorszenie stanu zdrowia i nie ma objawów sugerujących bezpośredniego zagrożenia życia może skorzystać z nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej w Centrum Medycznym Polmed w Starogardzie - mówi Izabella Kochanowska, kierowniczka CM Polmed. - Do takich stanów kwalifikują się również stany istotnego uszczerbku na zdrowiu, które mimo zażycia leków dostępnych bez recepty nie przynoszą poprawy samopoczucia.
Pacjenci mogą sami zgłaszać się do przychodni. Jeśli stan zdrowia uniemożliwia samodzielne dotarcie do przychodni lekarz może przyjechać na wizytę domową. Kwalifikacja pacjenta do wizyty odbywa się podczas konsultacji telefonicznej z lekarzem.

Polmed w Starogardzie: Niezbędne informacje i wywiad medyczny

- Pielęgniarka dyżurująca zbiera niezbędne informacje dotyczące danych pacjenta oraz miejsca zamieszkania, a następnie lekarz zbiera przeprowadza wywiad medyczny, na podstawie którego decyduje, czy przyjąć taką osobę w przychodni czy wskazana jest wizyta domowa - informuje Izabella Kochanowska.
Pomocy pacjentom udziela w czasie dyżuru trzech lekarzy oraz trzy pielęgniarki. Ważne jest przedstawienie faktycznego stanu zdrowia pacjenta. Jeśli informacje okażą się nieprawdziwe osoba, która potrzebuje pomocy, będzie musiała dłużej czekać. Takich sytuacji w przychodni nie brakuje.

Polmed w Starogardzie: Nie z bólem głowy

- Dyżur nie jest przeznaczony np. dla pacjenta, którego tydzień boli głowa i postanawia przyjść do lekarza w sobotę - mówi Izabella Kochanowska. - Taka osoba nie dostanie skierowania do specjalisty na wszelką diagnostykę. Na początku zdarzali się także pacjenci, którzy prosili o receptę, bo im się skończyła a nie mieli czasu, aby przyjść do lekarza pierwszego kontaktu. Nagminnie przychodziły do nas pacjentki po leki antykoncepcyjne. W takich wypadkach lekarze nie wypisują recept. Inaczej jest w przypadku pacjentów, którzy zgubili receptę z lekami, które ratują życie a ich niezażycie może spowodować drastyczne skutki.
Nocna opieka zdrowotna nie może być traktowana jako zamiennik dla przychodni POZ. Przychodnia udziela pomocy pacjentom z części powiatu starogardzkiego, Starogardu Gd. oraz Skarszew. Pacjenci powinni się kontaktować pod nr telefonu: 58 775 09 05.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na starogardgdanski.naszemiasto.pl Nasze Miasto